News

The article "An Emotion Aware Task Automation Architecture Based on Semantic Technologies for Smart Offices" by Sergio Muñoz, Óscar Araque, J. Fernando Sánchez-Rada y Carlos A. Iglesias has been published in Sensors, indexed by JCR Q1.

Abstract. The evolution of the Internet of Things leads to new opportunities for the contemporary notion of smart offices, where employees can benefit from automation to maximize their productivity and performance. However, although extensive research has been dedicated to analyze the impact of workers’ emotions on their job performance, there is still a lack of pervasive environments that take into account emotional behaviour. In addition, integrating new components in smart environments is not straightforward. To face these challenges, this article proposes an architecture for emotion aware automation platforms based on semantic event-driven rules to automate the adaptation of the workplace to the employee’s needs. The main contributions of this paper are: (i) the design of an emotion aware automation platform architecture for smart offices; (ii) the semantic modelling of the system; and (iii) the implementation and evaluation of the proposed architecture in a real scenario.

The article is available at: http://www.mdpi.com/1424-8220/18/5/1499

VALÈNCIA, 5 Abr. (EUROPA PRESS) - El Instituto Tecnológico de Informática (ITI) trabaja en una tecnología que permita identificar las emociones de los usuarios para adaptar los espacios inteligentes en torno a ellas. Entre otras aplicaciones, permitiría detectar atracos o emergencias antes de que se produzcan. Según ha informado la entidad, el proyecto, llamado EmoSpaces, se centra en proporcionar tecnologías para analizar las emociones de los usuarios en espacios inteligentes y adap ...

Leer mas: http://www.europapress.es/comunitat-valenciana/noticia-iti-trabaja-tecnologia-use-emociones-detectar-atracos-emergencias-antes-producirse-20180405113840.html

(c) 2015 Europa Press. Está expresamente prohibida la redistribución y la redifusión de este contenido sin su previo y expreso consentimiento.

El Grupo de Sistemas Inteligentes fue fundado por los profesores Gregorio Fernández, Mercedes Garijo y Fernando Sáez-Vacas en 1985, abordando temáticas de sistemas inteligentes y complejidad, creando una escuela de investigadores y profesionales. Estas becas están destinadas a continuar su labor en la formación de investigadores en dichas temáticas.

El Grupo de Sistemas Inteligentes de la Universidad Politécnica de Madrid publica la primera convocatoria de becas destinadas a estudiantes de la Universidad Politécnica de Madrid que realicen sus Trabajos Fin de Grado y Fin de Master en el Grupo de Sistemas Inteligentes durante el curso 2018-2019.

Read more: I Edición Becas de Iniciación a la Investigación en Sistemas Inteligentes

El Grupo de Sistemas Inteligentes fue fundado por los profesores Gregorio Fernández, Mercedes Garijo y Fernando Sáez-Vacas en 1985, abordando temáticas de sistemas inteligentes y complejidad, creando una escuela de investigadores y profesionales. Estas becas están destinadas a continuar su labor en la formación de investigadores en dichas temáticas.

El Grupo de Sistemas Inteligentes de la Universidad Politécnica de Madrid publica la primera convocatoria de becas destinadas a estudiantes de la Universidad Politécnica de Madrid que realicen trabajos de investigación en el Grupo de Sistemas Inteligentes durante el curso 2019-2020.

Read more: III Edición Becas de Iniciación a la Investigación en Sistemas Inteligentes

The article "A Cognitive Assistant for learning Java featuring Social Dialogue" by Miguel Coronado, Carlos A. Iglesias, Álvaro Carrera Barroso & Alberto Mardomingo Mardomingo has been published in International Journal of Human-Computer Studies, indexed by JCR - Q1.

Abstract. The application of natural language to improve the interaction of human users with information systems is a growing trend in the recent years. Advances in cognitive computing enable a new way of interaction that accelerates insight from existing information sources. In this paper, we propose a modular cognitive agent architecture for question answering featuring social dialogue improved for a specific knowledge domain. The proposed system has been implemented as a personal agent to assist students learning Java programming language. The developed prototype has been evaluated to analyze how users perceive the interaction with the system. We claim that including social dialogue in QA systems increases users satisfaction and makes them easily engage with the system. Finally, we present the evaluation results that support our hypotheses.

 

The article is available at https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1071581918300636?via%3Dihub.